Postaw mi kawę na buycoffee.to

18:14:00

Sabaudzka perełka


  Wiem, że już tam Was zabierałam, ale zimą najbardziej chciałabym być właśnie tam :).
Alpejska Wenecja. Historyczny rejon Sabaudii brzmiący Savoie. Największe własne jezioro Francji. Jedne z najczystszych w Europie. Czule otoczone masywami Bornes i Bauges, pod czujnym okiem Mont Blanc. Umocnione warownymi zamkami, średniowiecznymi miastami i alejami platanów. Z wodą przejrzystą niczym kryształ. 
I historią sięgającą epoki lodowcowej. 
Cud stworzony przez lodowiec 18.000 lat temu ;).




Wielbiciele Paula Cézanne'a pewnie skojarzą je na jednym z płócien. Jednak nie ma to, jak zobaczyć na własne oczy ;).
Może uda się kiedyś wrócić ze zdjęciami jakości cyfrowej ;).


130 komentarzy:

  1. wspaniałe fotografie jak pocztówki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. piękne, zastanawiam się jak wielkimi szczęściarzami muszą być osoby ktore urodziły się w takich urokliwych miejscach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nie wiem, czy mają świadomość, że są szczęśliwcami, pewnie chciałyby zamieszkać w jakimś innym, niesamowitym miejscu ;)

      Usuń
  3. Uwielbiam to miasto, byłam już tam dwa razy i ciągle mi mało, bywałam tam tylko latem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. latem nie byłam nigdy, spędziliśmy tam tylko zimowe 3 miesiące ;)

      Usuń
  4. ale malownicze miejsce :) przepięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie byłam. Ty fotografiami ogromnie zachęcasz :)
    Uwielbiam góry - te widoki mnie zachwycają :)
    Dobrego tygodnia Jo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolejne dwa w jednym ;), góry i jezioro ;)

      Usuń
  6. Ile jest miejsc, ktore chcialoby sie zobaczyc na wlasne oczy...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zbyt wiele, żeby wystarczyło jedno życie ;)

      Usuń
  7. ach co za widoki :)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Very nice pictures! I really love it!

    Greetings from the Netherlands,
    DzjieDzjee

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyjątkowo urocze miejsce! Połączenie gór i wody jest zawsze niesamowite. Dziękuję że zabrałaś mnie do tego miejsca. Fantastyczne zdjęcia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakie cudne fotografie.... pięknie!

    OdpowiedzUsuń
  11. A wonderful place...
    Cinzia

    OdpowiedzUsuń
  12. przepiękne kolory, nic dziwnego, że inspirowały artystę!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Tam jest zimno czy ciepło? Bo śnieg jakoś dzisiaj mnie już przeraża- ale słońce i aura tam panująca wiec zachęca do podróżny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. na Mont Blanc ma prawo być śnieg ;), zdjęcia styczeń-luty, więc cieplej niż u nas, zwłaszcza dziś ;)

      Usuń
  14. drugie zdjęcie chętnie złożyłabym z np. trzech tysięcy kawałków ;)
    piękne miejsce

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne widoki!
    buziole, milego wieczoru

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jedno z piękniejszych miejsc jakie widziałam ;)

      Usuń
  16. Takie obrazy nie potrzebują cyfrowej jakości

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ale trzeba mieć pretekst, żeby tam znów być ;)

      Usuń
    2. Wiem,już takich pretekstów uzbierałam całą szufladę:)

      Usuń
  17. oj, robi wrażenie... A te zdjęcia tylko dodają uroku...

    OdpowiedzUsuń
  18. ależ pięknie!
    I jak cicho :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękne zdjęcia. Mała ciekawostka: Sabaudia należy do Francji od 1860 roku, wcześniej było włoskim księstwem, które m.in. bardzo poważnie przyczyniło się do zjednoczenia Włoch w 1861 roku, a pierwszy król zjednoczonego państwa - Wiktor Emanuel II pochodził z dynastii sabaudzkiej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widzę kolejnego pasjonata historii ;), co do referendum w sprawie przynależności do Francji - były podejrzenia o fałszerstwo ;)

      Usuń
  20. Dziękuję za tę podróż. Jeśli kiedyś się wybiorę tam naprawdę, nie zapomnę o tym "pierwszym razie" ;)
    czara

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. teoretycznie masz bliżej niż ja :), jak trafisz koniecznie daj znać ;)

      Usuń
  21. cudowne! miejsce z historia, klimatem po prostu urokliwe!
    czy swiat nie jest piekny??
    Dziekuje za podroz! - moze kiedys uda mi sie odwiedzic i zobaczyc to miejsce na wlasne oczy :)
    serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. świetne zdjęcia, ale klimat ! do gór to mnie nie trzeba przekonywać, jeszcze Mont Blanc ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak, niesamowite widoczki, to co u mnie to zaledwie przedsmak ;)

      Usuń
  23. Przepiękne widoki! Nie dziwię się, że chcesz zimę tam spędzać. Mam w planach wyprawę w góry w tym roku, jak już moja konczyna pozwoli ma na to, ale pewnie będą to jakieś lokalne górki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. udało mi się tylko jedną, za to całe trzy miesiące ;)

      Usuń
  24. Piękne zdjęcia, cudowne widoki. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i trasy rowerowe wzdłuż wybrzeża o łącznej długości ok. 40 km ;)

      Usuń
  25. Jest to "perełka" z pewnościa z cudownym widokami . Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  26. Miejsce jest wyjątkowo piękne! A analogowe obrazy to podkreślają :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest cudne, jak znajdę ciut więcej czasu, to wrzucę jeszcze trochę z miejsca, dokąd się wybieracie, ale już nie analogowo ;)

      Usuń
    2. Czekam zatem z niecierpliwością :)

      Usuń
    3. postaram się jakoś początkiem kwietnia ;)

      Usuń
  27. A Ty jak zwykle wynajdujesz i pokazujesz, dzielisz się magicznymi miejscami na globie.
    Może kiedyś odwiedzę... i pomyślę że jestem tu gdzie Jo robiła zdjęcia analogiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dawno Cię nie było ;), miło ponownie Cię gościć ;)

      Usuń
  28. no i przeszedł komentarz :) ale może coś zmieniłam, nie wiem :) przepiękne te zdjęcia! a wczoraj pisałam jeszcze że skoro to jedno z najczystszych jezior, to ja bym z ogromną chęcią zobaczyła je latem lub wiosną :) w ogóle nie lubię zimy! ;) to tak na marginesie. Dzięki za odpowiedź na maila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. odblokowałam ;), zima tam wcale nie taka straszna, w marcu chodziliśmy w krótkim rękawku tzn. kto chodził ten chodził ;)

      Usuń
  29. miałam wczoraj problem z dodaniem komentarza chociaż jestem obserwatorem.Nie miałam szczęścia być nad tym jeziorem ale Jezioro Como podejrzewam ,że podobne w tej cudowności. Niezwykle przyjazny klimat a widoki takie ,że po prostu można umierać bo chyba już nic piękniejszego nie ma. Zdjęcia znad jeziora Como mi przepadły niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Como jest wymieniane jako jedno z piękniejszych jezior, niestety nie miałam tej przyjemności póki co ;), jednak z tego co czytałam, jego jakość wody miejscami pozostawia wiele do życzenia, Annecy było swego czasu najczystsze w Europie, czy nadal wiedzie prym, nie wiem, ale mam nadzieję ;), a skoro Tobie zdjęcia przepadły, to znak, żeby tam wrócić ;)

      Usuń
  30. Okolica fantastyczna, chociaż swoją drogą to ironia losu, że kolebka zjednoczonych Włoch przypadła Francji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. The Dark Passenger też o historii wspomniał ;), cóż, chyba tak jest, że Fortuna ma czasem poczucie humoru ;)

      Usuń
  31. Byłam przekonana, że wczorj napisałam i opublikowąłma komentarz - chyba mam coś z pamięcią, przepraszam

    Nie byłam tam jeszcze, ale zamierzam... bardzo lubię jeziora, nie tylko do żeglowania, w ogóle wpatrywanie się w wodę, to jedna z moich leniwych pasji... może nie zimą, ale latem - bardzo

    dziękuję za wycieczkę, bardzo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mogły być problemy, bo chciałam chwilowo opanować wszech zalewający spam ;), polecam, jest świetna infrastruktura, trasy rowerowe, wypożyczalnie sprzętu, przystanie, chyba nawet paralotnie, ale nie korzystałam, więc pewna nie jestem, większość informacji praktycznych znajdziesz na stronie internetowej Lac Annecy ;)

      Usuń
  32. Cudo, cudeńko; te łódki, platany. A i wina w tym rejonie niezgorsze :)
    Miło podróżuje się w twoim towarzystwie, Jo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i wina i sery ;), to dokąd zabrać Cię następnym razem, Ewo ;)?

      Usuń
  33. cudowne widoki:)piękne zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widoki tam dużo bardziej niezwykłe niż tu widać;)

      Usuń
  34. Prześliczne widoki. Może latem tam zawędruję?
    A co do strojów? mam śląski, mojej Babci i krakowski gdy byłam małą dziewczynką.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja raczej nie lubię tłumów, więc latem nie szykuję się w te rejony, ale późna wiosna czy wczesna jesień niczego sobie ;)

      Usuń
  35. "Niecyfrowe" zdjęcia mają jednak niepowtarzalny urok.

    OdpowiedzUsuń
  36. Jo, a ja myslałam, że będę długo czekać i tęsknić, a tym czasem epatujesz dobrym słowem i widokiem! Tego mi trzeba na ten śnieg, by go stopić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. śnieg tu też jeszcze tkwi ;), zatęskniłam i musiałam ;)

      Usuń
  37. Alpy zawsze tak pięknie wyglądają, że nie mogę się napatrzeć na te widoczki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Widoki zapierajace dech w piersiach! Piekne foty, jak to u Ciebie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja mam takie wrażenie, jak do Ciebie zaglądam ;)

      Usuń
  39. Ale cudne zdjęcia! Z chęcia bym się tam teraz chętnie wybrała :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli nic nie stoi na przeszkodzie ... jedź ;)

      Usuń
  40. Sabaudia to wyjątkowa kraina.
    Polacy wybierają się tam rzadko, pchając się w Dolomity.
    A sabaudzie klimaty takie,że ach!
    No i kuchnia jeszcze nie skomercjalizowana.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a wiesz, że spotkałam już trochę osób, które tam regularnie z Polski wyjeżdżają ;)

      Usuń
  41. Piękne zdjęcia... Piękne widoki... na chwilę zatopiłam się w tych pejzażach...

    OdpowiedzUsuń
  42. I tylko stare fotografie pałają takim urokiem..pięknie tam. Z cyfrówką to już nie to samo ;)

    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. te nie są aż takie stare, choć w sumie czas może też być pojęciem względnym, zależy ile go jeszcze mamy ;)

      Usuń
  43. Ale widoki!!! Przytulam z zaśnieżonego Bielska!

    OdpowiedzUsuń
  44. uroku pełna wycieczka mentalno-wizualna... dziękuję i pozdrawiam, Droga Jo :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Chcialabym Cie poinformowac, ze nominowalam Twoj blog do Liebster Award. Zycze duzo pomyslow i natchnienia na nastepne posty! Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  46. Jeszcze raz tu wracam, kocham Francję, kocham Alpy <3 nigdy nie mam ich dość:) Czekam na więcej zdjęć ma nadzieję ze jeszcze kiedyś pokażesz :) ja chyba będę tam jakoś w lipcu na miesiac.

    OdpowiedzUsuń
  47. Beautiful! I want to go there. :-)

    OdpowiedzUsuń
  48. Piękne miejsce, ale to zdjęcie profilowe masz genialne! Zmysłowe, kobiece...
    Jaka z Ciebie piękna kobieta!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zaczerwieniłam się jak burak...dziękuje, Toniu, ale jak to powiedziała pewna bliska mi osoba "aparat widzi dwuwymiarowo, stąd sukces brzydkich modelek" ;)

      Usuń
  49. Wspaniale, zdjecia bardzo zachęcają. Sama chciałabym się tam teraz znaleźć, wypocząć, popodziwiać, oddać sie temu, co w istocie piękne.
    Pozdrawiam cieplo

    OdpowiedzUsuń
  50. Jakie cudowne miejsce, nie mogę przestać zachwycać się tymi zdjęciami!

    OdpowiedzUsuń
  51. Wow! Siedzie i sie gapie...:o
    Pieknie, pieknie bez dwoch zdan...no i te foty...;)
    Pozdrowionka!:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja się gapię na Twoje jeziorko, do tego masz je w zasadzie na co dzień ;)

      Usuń
  52. A ja proponuję Burgundię! Najbardziej francuską na świecie! :) Bo jakoś tak...Nie lubię Cezanne'a.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobremu Burgundowi nie odmówię, są mocne, ale z charakterem ;),
      a czy Burgundia najbardziej francuska, skoro wywodzi się od plemienia germańskiego ;)?

      Usuń
  53. Piękne zdjęcia :-)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  54. Ale odległe miejsca, przynajmniej na blogu można podziwiać. Gratuluje i pozdrawiam. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z tego powodu zaglądam na blogi podróżnicze ;), dziękuję, choć nie bardzo wiem, czego gratulacje dotyczą ;)

      Usuń
  55. nie bylam...widze, ze widoki zapieraja dech!:))
    pozdrowionka:)

    OdpowiedzUsuń
  56. Super miejsce i zdjęcia. Świetne widoki!!!

    OdpowiedzUsuń
  57. piękne zdjęcia, wspaniały klimat ;D też lubię podrozowac, a z kazdej wycieczki przywożę mnustwo zdjęc
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zdjęcia i regionalne przysmaki to jedyne, co przywożę oprócz wspomnień ;)

      Usuń
  58. Rozumiem Twoj afekt! Inne te gory niz te ktore znam, ale piekne. A poza tym - dzieki za wpis, magnlia tegoroczna, ale z Chin, bo bylam tam w polowie marca. I Ciebie zapraszam na moj blog - dwa poprzednie posty stamtad. Cieplo pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  59. Cudownie! Zdjecia bardzo zachęcają.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Zwidokiemnaobelisk.pl , Blogger