wtorek, 2 kwietnia 2013

Szmaragd i turkus - jubilerskie odcienie Plitvic w podarku od Czarnej Królowej

    Gdy zrozpaczeni mieszkańcy po długim okresie suszy błagali o wodę, zostali wysłuchani przez Czarną Królową, niebo rozdarły błyskawice i deszcz padał tak długo, aż powstały Plitwickie Jeziora. Tyle legendy. Niemniej 16 przenikających się tafli w kolorach od szmaragdowej zieleni po lazurowy turkus tworzy rajski krajobraz. Strumyki, kaskady, tafle, stopnie oraz 18 km kładek, które pozwalają je obejść. Rejs statkiem dla tych, którzy chcą spoglądać w górę. Jaskinie dla miłośników speleologii. I ryby, które można jedynie złowić spojrzeniem...
Dla tych, którzy jeszcze nie byli, zdjęcia z jakimi chyba każdy, kto tam zawitał, wraca ;) 



 

jak widać na załączonym obrazku zwierzęta akceptowane, nawet bez dodatkowego biletu, byleby były  trzymane krótko :)

105 komentarzy:

  1. Piękne miejsce... po prostu przeepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. jejku - marzenie po prostu marzenie...
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chorwacja, piekne zdjecia...rowniez w naszych planach :))) Szukamy terminu, najlepiej poza sezonem ;)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Jojuniu, obudziłaś moją tęsknotę za wakacjami... Plitwice znam i kocham - zdjęcia mam podobne - jeszcze analogowe...:), ale, że to wszystko piękno przez Czarną Królową to słyszę po raz pierwszy...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jestem ciekawa Twych analogów ;)

      Usuń
  5. This is a Paradise...very beautiful place!
    Cinzia

    OdpowiedzUsuń
  6. Południowa Europa jeszcze przed nami:) Piękne miejsce - dziękuję za letnią wycieczkę w dobie śniegowej wiosny:) Pozdrowienia cieplutkie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pięknie tylko czemu tak daleko..za daleko na podróż choćby dziś

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dlaczego, jak rano wyjedziesz, powinnaś po południu być :)

      Usuń
  8. Tez tam byłam, po kładkach chodziła i zdjęcia robiłam. Cudne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeslicznie! A kapac sie mozna?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jako chronione i wpisane na listę UNESCO - nie ;)

      Usuń
  10. Ach! Kiedy będzie można tak się ubrać!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mnie tam ilość ubrania teraz nie przeszkadza :)

      Usuń
  11. Fantastyczne miejsce, szczególnie w upał. Stateczek i ryby i ta cudowna ciuchcia, wszystko wpisane w bilet. Ja pierwszy raz byłam tam, gdy Chorwację nawiedziła susza i dziwiłam się, że wodospady chude ale za to bardzo nasycone kolory. Przy kolejnej wizycie zobaczyłam ogrom wód :)
    Gdy za oknem to co za oknem, fajnie tak pospacerować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli rozumiesz podstawy legendy :)

      Usuń
  12. Chorwacja... moja Kochanka :)
    Polecam jeszcze kiedyś zajrzeć do Parku Krka, cudne wodospady, choć ponoć już nie można się przy nich kąpać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z wieloma przyjdzie się Ci nią dzielić ;)
      a w Krka wydaje mi się, że nadal można, ale w wydzielonym miejscu

      Usuń
  13. o tak! Takich widoków mi teraz trzeba! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. przepięknie!!!!!! szmaragdowo! pachnąco! i na krótki rękaw :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. krótki rękaw mnie nie kusi, ale jubilerskie kolory - zawsze ;)

      Usuń
  15. byłam, widziałam i wzdycham do teraz...:)
    A nuż się w tym roku uda pojechać w te rejony? Serce rośnie patrząc na te widoki:) Dzięki, Jo, za miłe wspomnienia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też chętnie bym wróciła, a tak choć wspomnieniem ;)

      Usuń
  16. Jestem oczarowana Jeziorami Plitwickimi.
    Świetne zdjęcia.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak niemal każdy, kto tam zawita ;)

      Usuń
  17. Byłam tam kiedyś, miałam dużo zdjęć i przepadły razem ze skradzioną karta... cudowne miejsce...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czyli jest pretekst, żeby wrócić ;)

      Usuń
  18. Tak bardzo potrzeba teraz duszom zziębniętym i nienasłonecznionym takich obrazów.
    Dziękujemy!

    OdpowiedzUsuń
  19. 18 kladek... chcialabym przejsc...
    Serdecznosci
    Judith

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 18 kilometrów ;), nie trzeba wszystkich, ale jaka satysfakcja, życzę, Judytko ;)

      Usuń
  20. Jo, masz rację . Tam się wraca. ja mam plany w tym roku. Może mi nic nie stanie na przeszkodzie. Wrzucę monetę jak zawsze :-). Tam pierwszy raz widziałam kwitnące na dziko cyklameny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ani mi się waż wrzucać monet, widziałam trochę zwierząt, które właśnie połknięte monety zabiły...
      monety do fontanny ;)

      Usuń
    2. O rany. Stara jestem a głupia. Nie pomyślałam. Teraz pewnie mi się przyśni . Tam całe dna sięzłocą od monet. Takich gupolów jak ja całe masy. Pewnie za karę w nastepnym wcieleniu bedę bożonarodzeniowym karpiem

      Usuń
    3. nie ma mowy, w najgorszym wypadku będziesz złotą rybką w królewskim ogrodzie ;)

      Usuń
  21. Jest to jedno z piękniejszych miejsc jakie w życiu widziałam.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O tak...sliczne widoki i ciepla woda!
    Buziole!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czy w tej chwili ciepła, to chyba bym polemizowała ;)

      Usuń
  23. Jo, czy Ty wiesz ile miejsc odkrywasz przede mną? :))
    Przepięknie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Aaaaa, jak tam bosko! ja chcę tam być :)
    To miejsce wydaje się być idalnym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak nie ma tłumów zwiedzających i ukropu - jest ;)

      Usuń
  25. dziękuję za pokazanie nam kolejnego magicznego miejsca :)
    przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. miałam wątpliwości, bo takie zdjęcia są wszędzie, ale skoro się przydały, to się cieszę :)

      Usuń
  26. Cudowne widoki, prawdziwa magia:) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja nie byłam ;-)
    Czarną Królową najchętniej nie o deszcz, a o słońce i taką zieleń bym poprosiła ;-)

    OdpowiedzUsuń
  28. po raz kolejny przywołałaś wspomnienia:) niesamowicie tam jest! o tak , byłam i potwierdzam:)
    uściski

    OdpowiedzUsuń
  29. nie byłam, no tam też nie byłam, no nie byłam kruca bomba - to teraz masz na sumieniu worek moich podrózy ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. sumienie mam spokojne, w końcu teraz ze mną tam jesteś ;)

      Usuń
  30. bonjour tu nous entraîne toujours dans ce beaux paysages merci pour le partage
    bises
    alixe

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. merci, beaucoup reste encore à voir ;)

      Usuń
  31. Pięknie tam, och byle do lata, bo na wiosnę nie ma co liczyć:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba w tym roku faktycznie ta pora roku nas ominie ;(

      Usuń
  32. Co za widoki w środku zimy!
    Potrzebne mi takie obrazki zieleni,letnio ubranych ludzi...
    Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. letnio ubrani ludzie niekoniecznie, o wiele przyjemniej bez zbyt wielu turystów ;)

      Usuń
  33. Pięknie tam. I to się nazywa poprawianie nastroju, a nie jakieś tam zdjęcia zamolałej zimy. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zimę wszyscy mamy chyba powoli dość ;)

      Usuń
  34. O rany, ale pięknie! Ja też chcę, ja też, ja też, ja też!

    OdpowiedzUsuń
  35. A ja zrozumiałam, że to cudo to w Polsce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. chyba dawno w Polsce nie byłaś :), polskie też co jakiś czas pokażę, ale moja wina, dla mnie Plitvice to niemal synonim Chorwacji ;), a tymczasem może kilka zamków, w końcu Dolny Śląsk ma ich więcej niż Dolina Loary ;)

      Usuń
  36. Cudne miejsce! Chcę tam teraz być...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pod warunkiem, że przy takiej pogodzie ;)

      Usuń
  37. Piękne, jedno z moich miejsc "do zobaczenia" ;).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. też mam taką listę w głowie ;)

      Usuń
  38. Zawsze chciałam je odwiedzić. I tak będzie w przyszłości. Oszałamiający ten kolor wody!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. kolor wody faktycznie oszałamiający ;)

      Usuń
  39. Masz rację, że to tak piękne miejsce, że chce się tam wracać. Ja jak dotąd byłam tam dwa razy i jak będę miała okazję znowu tam pojadę. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  40. Cudownie bajkowe widoki. W tym roku wybieramy się do Chorwacji i są one na obowiązkowej liście do zwiedzenia.
    Tyle tylko, że ode mnie to bite dwa dni drogi! Ale będziemy robic przestoje..., więc wyjdzie dłużej. ;)
    Obłędne zdjęcia! takiech ujęc nie widziałam. Pa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomyślcie o noclegu tranzytowym w jakimś ciekawym miejscu, będzie wygodnie i przy okazji wycieczka w trasie ;)

      Usuń
  41. Prawdziwy pies obieżyświat, ale jak podróżować to z klasą;) To drugie zdjęcie mnie powaliło. Niewiarygodnie tam jest.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. z psem bywali, z kotami nie widziałam, a szkoda ;)

      Usuń
  42. przepiękne miejsce, świetne zdjęcia !
    dodaje do obserwowanych bo na prawdę warto :)

    OdpowiedzUsuń
  43. Jeszcze chwilka i przywiozę stamtąd własne kadry :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no mam nadzieję je zobaczyć ;)

      Usuń
    2. Będą cyfrowe i analogowe :) Doczekać się nie mogę ;)

      Usuń
  44. chociaż byłam przekonana, że pisałam już tutaj swoje odczucia...

    OdpowiedzUsuń
  45. Pięknie !!!
    Rozmarzyłam się :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  46. Plitvice piekna rzecz, a już drugi rok z rzędu zahaczylam majowkowo o Chorwację:)

    OdpowiedzUsuń